Osnovna ESG kontrolna lista za integraciju održivosti u vaše ERP poslovne procese

Osnovna ESG kontrolna lista za integraciju održivosti u vaše ERP poslovne procese

Osnovna ESG kontrolna lista za integraciju održivosti u vaše ERP poslovne procese

Održivost nije samo promena načina na koji preduzeća funkcionišu, već i redefinisanje toga šta znači poslovni uspeh. Ova paradigma je oblikovala korporativne politike pošto organizacije prepoznaju da se njihove odgovornosti protežu dalje od krajnjih granica.

Studije pokazuju da kompanije koje daju prioritet održivosti nadmašuju svoje konkurente, a istraživanja pokazuju da kompanije sa visokom održivošću pokazuju bolje dugoročne performanse. Moderni sistemi za planiranje resursa preduzeća (ERP) obezbeđuju tehnološku okosnicu za praćenje i merenje inicijativa održivosti i nude informacije zasnovane na podacima koji su potrebni za pretvaranje ESG obaveza u merljive rezultate.

Menadžeri često postavljaju pitanja: Kako da počnemo da procenjujemo trenutne poslovne procese? Koje procese treba promeniti da bi se ugradila održivost? Kako merimo uspeh ESG-a? Ugrađivanje održivosti u strateške inicijative i svakodnevne operacije organizacije zahteva praktične korake implementacije. Sveobuhvatna kontrolna lista u nastavku će pružiti pristup odgovorima na ova pitanja i sprovođenju trajnih promena. Važno je postaviti očekivanja da ovi koraci obično zahtevaju višegodišnji napor, a korporacijama je često potrebno 2-5 godina da ih u potpunosti izvrše i implementiraju.

Postavite temelj

Sprovedite osnovnu procenu trenutnih ESG i inicijativa za održivost u svim organizacionim odeljenjima i funkcijama. Zapamtite da su inicijative kao što su odnosi u zajednici, poslovna etika, razvoj zaposlenih i bezbednost na radu primeri poslovnih praksi koje spadaju pod okrilje ESG-a.  Definišite jasne ciljeve održivosti usklađene sa dugoročnom poslovnom strategijom dok se bavite očekivanjima zainteresovanih strana i izazovima specifičnim za industriju.

  • Stvorite namenski budžet za inicijative ESG-a sa jasnim alokacijama po odeljenjima.
  • Formirajte višefunkcionalni komitet sa predstavnicima iz ključnih poslovnih jedinica.
  • Razvijaj te okvire ključnih indikatora učinka (KPI) sa ekološkim, društvenim i upravljačkim metrikama.

Integracija ERP sistema

  • Procenite trenutne mogućnosti ERP-a da biste identifikovali mogućnosti za efikasno praćenje i izveštavanje u različitim poslovnim kontaktnim tačkama.
  • Identifikovati ESG i regulatorne zahteve i zahteve za dobrovoljno izveštavanje u vezi sa održivošću.
  • Konfigurišite ERP module za ESG izveštavanje i implementirajte sisteme upravljanja životnom sredinom koji prate i izveštavaju o emisiji ugljenika, potrošnji energije i količinama otpada.

Definišite jasne ciljeve, politike i korake

  • Razviti politike koje se odnose na upravljanje životnom sredinom, društveni uticaj i etičko upravljanje.
  • Definisati ESG ciljeve koji su merljivi, dostižni i relevantni za jasnoću i odgovornost.
  • Osigurajte da ciljevi odražavaju misiju kompanije i da se bave prioritetima zaposlenih, kupaca i zainteresovanih strana.
  • Razviti mapu puta za faze implementacije sa jasnim prekretnicama i kriterijumima uspeha.

Napredujte u ESG ciljevima

  • Razviti inicijative u celom lancu vrednosti, na primer, dati prioritet dobavljačima sa održivim sertifikatima i minimizirati uticaj na životnu sredinu u logistici.
  • Kreirajte okvir koji uključuje kanale povratnih informacija i procene uticaja za sve ključne grupe – zaposlene, zajednice, dobavljače i kupce – sa jasnim pokazateljima.
  • Sprovesti snažnu strukturu nadzora ESG-a sa namenskim odborima, redovnim procesima pregleda i jasnim mehanizmima odgovornosti.
  • Razviti jasne smernice za borbu protiv korupcije, privatnost podataka i usklađenost sa propisima kako bi se obezbedila transparentnost u donošenju odluka.

Merenje

  • Implementirati sisteme koji prate učinak ESG-a sa svim relevantnim metrikama i indikatorima.
  • Uspostaviti okvire za izveštavanje i procese koji obezbeđuju transparentnu komunikaciju o napretku i izazovima.
  • Kreirajte strategiju komunikacije koja efektivno prenosi ESG obaveze, napredak i uticaj.
  • Definisati okvire za izveštavanje koji pružaju transparentne, tačne i blagovremene informacije o učinku.

Kompanije koje razmišljaju unapred teže ka izvrsnosti kroz optimizaciju, postavljajući temelje za buduće izazove fokusirajući se na usluge kao što su međuorganizacijska integracija, ugovori zasnovani na rezultatima i “zero touch” (beskontaktne) usluge kako bi održale konkurentsku prednost.

 

 

Izvor: BakerTilly

Povezane vesti

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.