Integrisanje funkcije održivosti sa internom revizijom, računovodstvom i IT – em

Integrisanje funkcije održivosti sa internom revizijom, računovodstvom i IT – em

Integrisanje funkcije održivosti sa internom revizijom, računovodstvom i IT – em

Dok je održivost sada glavna tema u mnogim kompanijama, korporativni timovi za održivost i dalje uglavnom rade odvojeno od osnovnih poslovnih funkcija. Zbog toga se timovi za održivost često suočavaju sa izazovima ubeđivanja drugih donosilaca odluka da podrže njihove napore. Inicijative za održivost su često opterećene loše definisanim upravljanjem i stalnom potrebom da se odbrani poslovni argument za održivost. Ali kako propisi o održivosti stvaraju konkretne rizike za kompanije, timovi za održivost zahtevaju više ovlašćenja i saradnje kako bi ispunili ove stroge zahteve i izbegli novčane kazne i reputaciju zbog nepoštovanja. Potreba za obelodanjivanjem održivosti na nivou investitora zahteva pažnju računovodstvenih, pravnih, internih revizorskih i tehnoloških organizacija da bi bile uspešne.

Integracija održivosti sa usklađenošću 

Jedan od najvećih izazova sa kojima se kompanije suočavaju je fundamentalno pitanje – ko je odgovoran za određivanje primenljivosti pravila i propisa vezanih za održivost za organizaciju? Timovi za usklađenost su opremljeni za označavanje relevantnih pravila, ali možda nedostaje kontekst da bi se utvrdilo da li i kako kompanija treba da promeni izveštavanje o održivosti. Timovi za održivost mogu biti sjajni partneri sa poštovanjem pravila kako bi se pozabavili ovom značajnom promenom u izveštavanju.
  1. Praćenje i određivanje obima politike. Propisi o održivosti su u stalnom toku, sa novim razvojima koji produžavaju vremenske rokove i promenu zahteva. Timovi za usklađenost imaju veliki obim odgovornosti, tako da zadatak funkcije održivosti da nadgleda regulatorne promene u vezi sa održivošću može biti od velike pomoći. Redovno izveštavanje odbora i timova višeg rukovodstva o regulatornom razvoju i pristupu tima za ispunjavanje ovih pravila je odličan način da se poveća integracija i odgovornosti tima.
  2. Pripremite se za bilo koji ishod. Dok su neki regulatorni procesi za izveštavanje o održivosti još uvek u fazi finalizacije, mnoge kompanije se fokusiraju na najstroža pravila kako bi najbolje pripremile svoje organizacije za spremnost za dugoročno izveštavanje. Kompanije koje podležu relevantnim direktivama Evropske unije (EU) (kao što je Direktiva o izveštavanju o korporativnoj održivosti poznata kao CSRD) nastavljaju sa pripremama za ove zahteve, shvatajući da se druga pravila nalaze u okviru ovih zahteva.
  3. 3Uključite se u proces. Mnoge organizacije izražavaju frustraciju zbog neizvesnosti u vezi sa smernicama koje otežavaju kompanijama da deluju sa poverenjem. Uz opšti konsenzus da će regulacija otkrivanja održivosti nastaviti da se povećava u svim jurisdikcijama, timovi za održivost mogu da rade sa svojim kolegama u vladinim poslovima kako bi aktivno učestvovali u regulatornom procesu kako bi se smanjila konfuzija i neefikasnost. Integracija održivosti sa računovodstvom i internom revizijom
Pošto će izveštavanje morati da bude uključeno u finansijske izveštaje i eksternoj reviziji, računovodstvena funkcija je prirodni partner za poboljšanje izveštavanja o održivosti i integrisanje tokova podataka u centralnu računovodstvenu arhitekturu kompanije. Evo nekoliko načina na koje tim za održivost može pomoći da se olakša ova kritična integracija: 
  1. Pregledajte koji resursi i procedure već postoje. Ako deluju nezavisno, računovodstveni timovi koji su zaduženi za izveštavanje o održivosti mogu pretpostaviti da do danas nema posla. Brzi zahtevi za novim sistemima i savetodavnom podrškom mogu biti uobičajeni i to često duplira napore koji su već uveliko u toku od strane funkcija održivosti. Timovi za održivost mogu da pomognu u obrazovanju svojih kolega iz računovodstva tako što će obezbediti trenutno stanje sistema i procedura izveštavanja o održivosti.
  2. Potražite internu reviziju kao svog najboljeg saradnika. Mnogi profesionalci za održivost tek počinju da uče o vrstama dokumentacije i kontrolama koje će im trebati da bi obezbedili sigurnost. Neki timovi pokušavaju da saznaju o tome putem pokušaja i grešaka, ali interna revizija će moći da pruži mnogo jasniji uvid. Ovi timovi mogu brzo da preporuče načine za poboljšanje integriteta izveštavanja tokom procesa izveštavanja o održivosti.
  3. Identifikujte i angažujte svog spoljnog partnera za reviziju za podatke o održivosti. Timovi za održivost mogu biti upoznati sa garancijama treće strane, ali verovatno ne u meri koja je potrebna za ispunjavanje novih propisa. Pre nego što timovi za održivost i računovodstvo stvore bilo kakve nove sisteme ili procedure, verovatno je dobra ideja da se sastanete sa spoljnim revizorom kako biste razumeli njihova očekivanja kada sprovode ograničeno uverenje u vezi sa obelodanjivanjem održivosti. Razumevanje potrebne dokumentacije će pomoći da se sazna gde postoje praznine i šta treba poboljšati.

Integracija održivosti sa informacionim tehnologijama 

Novi propisi zahtevaju prikupljanje, skladištenje, transformaciju i izveštavanje značajnih količina podataka. Timovi za održivost mogu se udružiti sa svojom IT organizacijom kako bi osigurali da imaju odgovarajuće sisteme i alate kako bi osigurali uspešnu transformaciju izveštavanja.
  1. Odredite prioritet interoperabilnosti sistema. Kada tražite sisteme za skladištenje, praćenje i analizu ESG podataka, nijedan provajder još uvek nema pravo rešenje. Organizacije treba da procene više alata i odrede šta će najbolje funkcionisati za njihove sopstvene slučajeve upotrebe. Prvo, procenite koji sistemi su već postavljeni i budite jasni u vezi sa potrebama sa IT timom pre nego što započnete proces nabavke nove tehnologije i/ili softvera. Ovo uključuje provođenje internog IT tima kroz tipičan proces prikupljanja podataka kako bi mogli jasno da razumeju zahtev. Pošto je tržište još uvek prilično fragmentirano, interoperabilnost je ključna stvar i trebalo bi da bude prioritet za svaki tim koji treba da agregira podatke iz nekoliko izvora. Pored toga, uzmite u obzir nivo podrške koji će tim za održivost dobiti od dobavljača tehnologije ili softvera jer će skoro svi alati imati značajno prilagođavanje, implementaciju, korisničke zahteve i druge potrebe za podrškom koje možda neće biti jasne prilikom pokretanja.
  2. Fokusirajte se na upravljanje podacima. Pre nego što se upustimo u proces nabavke za ESG i rešenja za održivost, preporučujemo da organizacije počnu sa vežbom mapiranja kako bi razumele tok podataka i ko treba da bude uključen u svaki korak procesa. Na kraju, korisnici su tačke neuspeha u procesu prikupljanja podataka i treba ih uključiti u tok posla i alate pre nego što dođe do bilo kakve automatizacije. Početak sa procesom zasnovanim na radnom listu je način na koji svi timovi počinju, i važno je da dobijete upravljanje podacima tačno pre dodavanja složenosti procesu putem digitalnih rešenja. Ovo uključuje posedovanje detaljne dokumentacije za izvore podataka, vlasnike i odobravaoce, tako da automatizacija može da ubrza već uspostavljeni proces.
   

Izvor: BakerTilly

Povezane vesti

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.